مصلحة مياه بلديات الساحل تزود كافة آبار ومصادر المياه بمادة "هيبوكلورايت الصوديوم "

غزة – مصلحة مياه بلديات الساحل

في إطار مشروع الإصلاح والصيانة الطارئة المرتبط بمحاربة فيروس كورونا الذي تنفذه مصلحة مياه بلديات الساحل بالتعاون مع مؤسسة التنمية الألمانية GIZ قامت مصلحة المياه بتزويد كافة آبار ومصادر المياه في قطاع غزة بمادة هيبو كلورايت الصوديوم وذلك بهدف كلورة وتعقيم مياه الشرب لحمايتها من التلوث أثناء النقل والتوزيع في الشبكات المنتشرة بكافة مناطق قطاع غزة، خاصة في ظل جائحة كورونا.

الجدير بالذكر أن مصلحة المياه تقوم وبشكل دوري بتعقيم كافة آبار ومصادر المياه في القطاع بتمويل من العديد من المؤسسات الإغاثية العاملة في قطاع المياه والصرف الصحي في قطاع غزة.

 

The Coastal Municipalities Water Utility has supplied all wells and water sources in the Gaza Strip with sodium hypochlorite, with the aim of sterilizing drinking water to protect it from pollution during transportation and distribution in networks spread throughout the Gaza Strip.

This comes within the framework of the emergency repair and maintenance project related to fighting against the Coronavirus, which is implemented by the Coastal Municipalities Water Utility upon an agreement signed with the German Corporation for International Cooperation

(GIZ) and funded by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ).

 

جميع الحقوق محفوظة لمصلحة مياة بلديات الساحل 2015 - ©